Hotele – co oznaczają gwiazdki?

Gwiazdki w nazwach hoteli mogą znacznie ułatwić wybór tego odpowiedniego. Oczywiście nie są gwarancją wysokiego standardu, jednak po części „informują” klienta, czego może się spodziewać w danym lokalu i na jakie warunki może liczyć. Warto dodać, że każdy kraj stosuje swoją własną klasyfikację, więc hotel z trzema gwiazdkami w Dubaju może oferować nieco inne standardy niż hotel z taką samą ilością gwiazdek, który znajduje się np. w Niemczech. Niemniej jednak, istnieje w miarę jednolita klasyfikacja, na podstawie której są one przyznawane. Prezentują ją poniżej.

  1. Jedna gwiazdka – pokoje hotelowe nie muszą spełniać zbyt dużych wymagań. Z pewnością powinna się w nich znaleźć szafa, łóżko oraz umywalka. Jeśli chodzi o łazienkę to najczęściej znajduje się na korytarzu i korzysta z niej od kilku do kilkunastu lokatorów. Hotele z jedną gwiazdką z reguły nie posiadają parkingu ani restauracji, a obsługa hotelowa nie ma zbyt wysokiego wykształcenia, jednakże musi znać przynajmniej jeden język obcy.
  2. Dwie gwiazdki – lokale z dwoma gwiazdkami oferują już znacznie lepsze warunki wypoczynku. Pokoje są w miarę dobrze wyposażone, a w każdym z nich pojawia się łazienka, telewizor oraz telefon. W budynku znajduje się również stołówka lub restauracja. Przy budynku często mieści się parking, jednak nie jest to regułą. Jeśli chodzi o obsługę hotelową to musi znać przynajmniej jeden język obcy w stopniu komunikatywnym, a w zakres jej obowiązków wchodzi dwukrotna wymiana pościeli w ciągu tygodnia.
  3. Trzy gwiazdki – z reguły pokoje hotelowe są większe, świetnie wyposażone i w każdym z nich pojawia się klimatyzacja, osobna łazienka, dostęp do telefonu oraz TV. Sprząta się je codziennie i przy okazji wymienia ręczniki. Co więcej, każde pomieszczenie powinno zostać wyposażone w system otwierania drzwi na kartę. W hotelach z trzema gwiazdkami funkcjonuje restauracja, siłownia, SPA oraz dwie lub więcej sal konferencyjnych. Natomiast w jego pobliżu obecne są: parking i postój taksówek. Z kolei osoby pracujące w obsłudze muszą posiadać wyższe wykształcenie i znać przynajmniej dwa języki obce.
  4. Cztery gwiazdki – obiekty muszą spełniać te same wymagania co lokale z trzema gwiazdkami, z tym że wyposażenie pokoi musi być jeszcze lepsze, a sprzęty znajdujące się w każdym z nich powinny być bardzo wysokiej klasy. W czterogwiazdkowych hotelach znajdują się: świetne SPA, basen, siłownia, centrum biznesowe, dostęp do bezprzewodowego Internetu, bar, 2 restauracje, klub nocny, kilka sal konferencyjnych, strzeżony parking bądź garaż. Co więcej, pokoje muszą być wyciszone (standardem są dźwiękoszczelne okna), minibarek oraz sejf. Obsługa hotelowa jest do dyspozycji gościa przez całą dobę. Możliwe jest realizowanie specjalnych zamówień oraz zamawianie jedzenia o każdej porze dnia i nocy.
  5. Pięć gwiazdek – są to obiekty doskonale wyposażone i naprawdę luksusowe. Na terenie obiektu muszą znajdować się: centrum biznesowe, SPA z nowoczesną odnową biologiczną, siłownia, fryzjer, kwiaciarnia, strzeżone miejsca parkingowe dla każdego gościa, restauracja. Jeśli chodzi o wyposażenie pokoi to w każdym z nich musi pojawić się duże i wygodne łóżko, plazmowy telewizor, dostęp do płatnej telewizji, telefon, klimatyzacja z regulacją wilgotności powietrza, minibar z kieliszkami, sejf, lustro, biurko, fotele i stolik a także stacja dokująca do iPhone’a. Oczywiście w każdym z nich obecna jest osobna i świetnie wyposażona łazienka. Znajdziemy w niej m.in. szlafroki, suszarkę, telefon oraz głośniki. Z racji tego, że pięciogwiazdkowe hotele oferują najwyższe standardy obsługa zobowiązana jest do świadczenia takich usług jak: budzenie na życzenie klienta, dostarczanie codziennej prasy, pranie, prasowanie, dostarczanie kwiatów itp.

luksusowy hotel w warszawie

Reklamy